Kommer giftermålet bli giltligt?

Då vi kom på väldigt sent att vi ville byta till ett helt nytt och eget namn har det blivit lite stressigt. Vi hade redan skickat in och fått hidersprövningen godkänt men då min sambo kommer byta namn innan som jag kommer gifta in mig i så är inte hindersprövningen giltig längre. Detta är väldigt stressigt eftersom vi inte vet om allting hinner gå igenom så att vi hinner få en ny hindersprövning innan bröllopet. Det handlar om några få dagar som vi måste få på vår sida. Har ringt innan och förvarnat så dom vet om läget men det betyder ändå inte att vi kommer hinna. Stressigt och nervöst. I värsta fall får bröllopet bli som en "förfest" till det riktiga giftermålet då papper och allt kommer bli underskrivet. Tur att man inte förvandlats till en Bridezilla för annars skulle jag nog sitta och grina och skrika tills allt är klart.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0