Vegandessert

Jag har nyligen fått reda på att en av mina gäster och hennes sambo som tidigare varit vegetarianer nu har gått över och blivit veganer. Maten ordnar sig då vi ska ha grönsaksspett istället för köttspett till dom samt att man kan göra en oljebaserad potatissallad också, men den svåra saken är bröllopstårtan då de nu inte kan äta den.
Jag tänkte först att det är inga problem, jag fixar en veganbakelse istället men just nu känns det mest som jobb då jag inte vet vart jag skulle kunna köpa dom utan istället skulle få baka de själv. Jag har inte heller råd att köpa allt för mycket ingredienser då vi redan ligger på mer minus än plus i vår budget. Funderade på glass och frukt eller bär också men då måste jag nog göra min egen glass eftersom de brukar innehålla mjölkrodukter. Har ingen glassmaskin så det känns lite krångligt det med. Kom med förslag!!! Hjälp!
 

Kommentarer
Postat av: Sirenne

Hej!
Vad sägs om sorbet? Det finns ju att köpa färdigt. Lyxa till med lite färska bär/frukt och rostade nötter (Ica säljer rostade naturella hasselnötter i påse), då slipper du en massa extra jobb...
/sirenne

Svar: Tack för tipset! Vart faktiskt glass och färska bär. Det där med rostade nötter är ju också en god idé! Tack för tipset!
mittunderbarabrollop.blogg.se

2012-07-23 @ 10:42:02
URL: http://sirennesblogg.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0