Kjol eller inte?

Nu har jag och gubben övat bröllopsvals igen. Det gick jättebra och vi känner att vi kan dansen. Sen kom jag på att jag måste ju dansa ett par gånger med skorna på och oj vad jobbigt det blev! Inte alls lika lätt med skorna på måste jag säga. Så nu blir det att öva, öva, öva med skorna på. Jag känner mig redan stressad över allt som jag har kommit på att vi måste göra på dessa få dagar som är kvar men det är bara att bita ihop och försöka klämma in mer övning i schemat.
 
Idag var min frisör hos mig och testade att göra håruppsättningen. Den vart superfin! Så på lördag kl 9.30 kommer han komma och sätta igång. Ska man ha klänningen på sig redan då eller ej? Jag vet inte alls. Kjolen trär jag på mig uppifrån och då måste jag ju "passera håret" så då kanske man vill ha kjolen på sig? Samtidigt så är jag orolig om jag kommer spilla på den eftersom jag gärna vill äta något innan det är dags för oss att kliva på den röda mattan. Någon som kan hjälpa mig med det här och skriva sina synpunkter kring saken?
 
Efter att frisören åkt härifrån så testade vi att ta på våra småkillar deras kläder. Svarta byxor, vit skjorta, rosa slips, blå kavaj och sen svarta finskor. På bröllopsdagen ska dom också ha svart gubbkeps till men dom har vi inte hemma just nu eftersom det måste sättas resår i dom för att dom ska sitta perfekt men dom vart i alla fall jättefina våra killar! Hur fina som helst. Är verkligen supernöjd! Ännu mer nöjd är jag när jag tänker tillbaka på våra klipp vi gjorde med delar av kläderna. Kavajerna var på rea och kostade bara 80:- styck och slipsarna var även dom på rea och gick på 29:- styck. Känns inte alls så dumt måste jag säga!


Kommentarer
Postat av: Lizette Vånemo

Du ska gå ner i klänningen.. Se mer här: http://www.youtube.com/watch?v=Jr0hplhM1Fk&feature=related

Svar: Jättebra tips till framtida bröllopspar, dock funkade det inte för mig då jag var tvungen att ta på mig underkjolen först och sen kjolen ovanifrån för annars satt inte klänningen som den skulle.
mittunderbarabrollop.blogg.se

2012-07-31 @ 20:28:37
URL: http://lizettesliv.blogg.se/
Postat av: Lizette Vånemo

Lägg ut underkjolen med klänningen ovanpå, sen kan du kliva i och dra upp underkjolen på plats och sen dra på klänningen. Så får jag göra.

2012-08-06 @ 15:21:48
URL: http://lizettesliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0