Grovskissen

Oj vad här går undan! Kanske jag borde skaffa mig en hobby då bröllopet har planerats in i stora drag men det känns skönt att ha gjort en grovskiss! Detta är vad vi har kommit fram till:

Vi ska vara i fästmannens brors trädgård. Vi kommer att ha "sommartema" vilket betyder en massa egenplockade blommor, björkris eller liknande runt bord osv så att det blir mycket grönska i vårt sommarbröllop.
Vi har en man som har rätt att viga folk så vi ska höra med honom om han kan viga oss och vad han vill ha för det.
Maten är planerad också. Vi är inga "trerättersmänniskor" och ärligt talat så kommer man sällan ihåg maten efteråt så vi vill helst inte lägga allt för mycket pengar bara på att äta. Vår första tanke var buffé med kallskuret och potatissallad men har nu kommit fram till att vi istället vill tända grillarna och servera karrékotletter, kyckling och vegetariskt alternativ. Det passar in lite på vårat sommartema också och sen är grillat fantastiskt gott! Till det ska vi försöka att själva (med lite hjälp förhoppningsvis) slänga ihop två olika sorters potatissallad, två olika grönsallader, kallsåser som tzaziki och gräddfil och gräslök och sen bröd. Däremot så kommer vi faktiskt att beställa en riktigt bröllopstårta. Var hos ett par kompisar som gifte sig för några år sedan och de hade en fantastiskt bröllopstårta som vi gärna skulle vilja ha även på vårat bröllop.
På bröllopet så vill vi att fästmannens kompis och hans sambo ska sjunga. Dom sjunger väldigt bra och det känns lite nostalgiskt ändå eftersom fästmannens kompis band hade spelning då vi träffades och blev tillsammans.
Efter vigseln ska en fotograf (som vi redan har preliminärbokat) ta kort på oss. Han kommer både ta kort under vigseln och sedan våra bröllopsfoton. Det skulle inte bli billigare att åka till hans ateljé och ta utan vi hamnar på samma pris om han är med under vigseln med så vem säger nej till det?
När vi tar kort så kommer grillarna tändas och det kommer börjas göra i ordning för mat.
När vi är klara med fotograferingen så kommer vi ta en gemensam skål och sedan sätta oss till bords. Där sker den sedvanliga middagen med skålar, mat och prat och efter det startar vi festen med en bröllopsdans.

Har redan börjat fått stora funderingar kring min bröllopsklänning också. Finns så många fantastiska klänningar och jag vet knappt vart jag ska börja! Eftersom vi vill ha så billigt bröllop som möjligt utan att tumma för mycket på bröllopet ändå så har jag haft tankarna på att beställa klänning från USA. Hittade en fantastisk sida där man kan få underbara klänningar från runt 1.400:-! Jag har varit inne på Bröllopstorget och där har jag läst om flera som beställt sina klänningar därifrån och blivit riktigt nöjda så jag hoppas att det kommer bli samma för mig. Har tänkt att jag ska beställa hem klänningen några månader före utsatt datum så att om inte klänningen blir som jag har tänkt mig så har jag fortfarande tid att leta efter alternativ eller göra ändringar på klänningen. Sidan där jag spanar bröllopsklänningar är Mylove-bridal. Någon där ute som har några erfarenheter kring denna sida?

Inom den närmaste tiden ska jag försöka få till en snyggare design på den här sidan men tills dess får ni försöka hålla ut med min standarddesign!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0